Image and video hosting by TinyPic
NA OVOM BLOGU ŽELIM IZNOSITI NEKA SVOJA RAZMIŠLJANJA, I RAZMATRATI O NEKIM TEMAMA VEZANIM ZA KATOLIČKU DUHOVNOST.

25 studenoga 2007

Bkagdan Krista Kralja

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

1. čitanje: Dn 7, 13-14

Gledah u noćnim viđenjima i gle, na oblacima nebeskim dolazi kao Sin čovječji. On se približi Pradavnome i dovedu ga k njemu. Njemu bi predana vlast, čast i kraljevstvo, da mu služe svi narodi, plemena i jezici. Vlast njegova vlast je vječna i nikada neće proći, kraljevstvo njegovo neće propasti.


Pripjevni psalam: 93 (92), 1-2. 5

Gospodin kraljuje u sjaj zaodjeven!

Gospodin kraljuje, u sjaj zaodjeven,
Gospodin zaodjeven moću i opasan.

Gospodin kraljuje u sjaj zaodjeven!

Čvrsto stoji krug zemaljski,
neće se poljuljati.
Čvrsto je prijestolje tvoje odiskona,
ti si od vječnosti!

Gospodin kraljuje u sjaj zaodjeven!

Tvoja su obećanja vjere predostojna,
svetost je ures Doma tvojega,
Gospodine, u sve dane!

Gospodin kraljuje u sjaj zaodjeven!


2. čitanje: Otk 1, 5-8

Milost vam i mir od Isusa Krista, Svjedoka vjernoga, Prvorođenca od mrtvih, Vladara nad kraljevima zemaljskim. Njemu koji nas ljubi, koji nas krvlju svojom otkupi od naših grijeha 6te nas učini kraljevstvom, svećenicima Bogu i Ocu svojemu: Njemu slava i vlast u vijeke vjekova! Amen! Gle, dolazi s oblacima i gledat će ga svako oko, svi koji su ga proboli, i naricat će nad njim sva plemena zemaljska. Da! Amen. Ja sam Alfa i Omega, govori Gospodin Bog - Onaj koji jest i koji bijaše i koji dolazi, Svevladar.


Evanđelje: Iv 18, 33b-37

U ono vrijeme: Pilat upita Isusa: "Ti li si židovski kralj?" Isus odgovori: "Govoriš li ti to sam od sebe ili ti to drugi rekoše o meni?" Pilat odvrati: "Zar sam ja Židov? Tvoj narod i glavari svećenički predadoše te meni. Što si učinio?" Odgovori Isus: "Kraljevstvo moje nije od ovoga svijeta. Kad bi moje kraljevstvo bilo od ovoga svijeta, moje bi se sluge borile da ne budem predan Židovima. Ali kraljevstvo moje nije odavde."
Nato mu reče Pilat: "Ti si dakle kralj?" Isus odgovori: "Ti kažeš: ja sam kralj. Ja sam se zato rodio i došao na svijet da svjedočim za istinu. Tko je god od istine, sluša moj glas."

Danas slavimo svetkovinu Krista Kralja, koji je uistinu pravi kralj svega stvorenoga. Riječ "kralj" nema ovdje političko značenje - u "jeziku vjere" (koji je najčšće drugačiji od našeg svakodnevnog jezika jer obuhvaća stvarnosti koje nadilaze naše izražajne mogućnosti) kralj znači vladar, gospodar, ali i vrhunac, ideal.
Ovaj blagadan nastao je dvadesetih godina prošlog stoljeća - u godinama kad se korjenito mijenjala politička karta svijeta, a pogotovo Europe, kad su se mnogi osjećali izgubljeni u političkim vrtlozima, prevareni od svojih poltičkih predvodnika, nesigurni, sputani…
Proglašenje svetkovine Krista Kralja bila je jasna poruka Crkve da sve vlasti i sva kraljevstva ovoga svijeta, ma kako se ona nazivala, prolaze i nestaju, ali da postoji Kraljevstvo istine, ljubavi, mira i pravde. Dakle, današnji blagdan nam govori o kraljevstvu nebeskom, to je jedino kraljevstvo koje ne prolazi, sva zemaljska kraljevstva će proći, minuti. Kraljevstvo koje je među nama, koje nema granice, vojsku i državni proračun, ali ima srca, ima ljubav. I ima Kralja koji je sve svoje pobjede pobijedio - ljubavlju. Moćnici ovoga svijeta nam često puta daju lažna obećanja, koja mnogo puta ne budu ispunjena. Oni često puta pribjegavaju raznim sredstvima, bore se da sačuvaju vlast. Često puta vikom žele naglasiti svoje stavove, za razliku od njih Isusov govor na Kalvariji je bila šutnja, koja je govorila više od riječi. Osjećamo se često puta izigranima i prevarenima od moćnika ovoga svijeta. Nemamo više snage, kao da su nam potonuli svi ideali, kao da upliv modernog života ubija svu volju za život! Židovi onoga vremena i mislili su da će Isus napraviti prevrat i silom pokoriti rimsko carstvo, to je bilo njihovo shvaćanje Mesije, ali Isus je došao donijeti ljubav na svijet. Nakon što mu reče Pilat: "Ti si dakle kralj?" Isus odgovori: "Ti kažeš: ja sam kralj. Ja sam se zato rodio i došao na svijet da svjedočim za istinu. Tko je god od istine, sluša moj glas." Krist koji je Kralj , nije se držao svoje jednakosti s Bogom, sam sebe oplijeni, uzevši lik sluge. On nam je svojim primjerom pokazao da trebamo služiti jedni drugima, težiti za njegovom istinom, i mariti za neprolaznim, poziva nas u svoje kraljevstvo. Svojim nam je otkupiteljskim činom to jasno stavio do znanja, nije se bunio, iako pravedan, nije na mržnju i zlo uzvraćao istom mjerom, već opraštanjem i ljubavlju: "Oče, oprosti im jer ne znaju što čine!" Te riječi su potresle desnog razbojnika, koji promatrajući Isusa kako ponizno i krotko podnosi nepravednu osudu, otkriva jedan novi svijet vrednota koji do tada nije poznavao. U slabosti Raspetoga naslućuje snagu njegove ljubavi. Shvaća da On ne koristi vlastitu snagu kako bi samog sebe spasio ili druge sebi podčinio. Otkriva da je Krist kralj, ne zbog toga što koristi svoju moć da siđe s križa, ili da na spektakularan način dominira nad drugima, već zato što je došao objaviti da je Bog Otac svih ljudi. Razbojnik upravo tu prepoznaje svoju zadnju šansu. Otkrio je da postoji nešto njemu do tada nepoznato, Bog koji je veći od bilo kojeg zla. Kada je shvatio svoj grijeh i Isusovu nevinost, jaz koji mu se dotad činio tako dubok, postao je odjednom premostiv. Razbojnik koji je pravedno osuđen za zlodjela koja je počinio, moli Isusa da ga se spomene kada dođe u kraljevstvo svoje. Isus mu odgovara "Još danas ćeš biti sa mnom u raju." Raskajanom griješniku raj si otvorio, otvori Gospodine i nama rajska vrata. Gospodine, Ti me zoveš, da ti se vratim. Poslušati ću Isusov glas, okrenuti stranicu života i krenuti ponovno u dom Gospodnji! Ojačaj moju volju da izvršim od sada svake nedjelje ovo obećanje!

Nema komentara: