Image and video hosting by TinyPic
NA OVOM BLOGU ŽELIM IZNOSITI NEKA SVOJA RAZMIŠLJANJA, I RAZMATRATI O NEKIM TEMAMA VEZANIM ZA KATOLIČKU DUHOVNOST.

13 travnja 2009

Uskrsni Ponedjeljak



1. čitanje: Dj 2, 14. 22-32

Na nad Pedesetnice ustade Petar zajedno s Jedanaestoricom, podiže glas i prozbori: "Židovi i svi što boravite u Jeruzalemu, ovo znajte i riječi mi poslušajte: Izraelci, čujte ove riječi: Isusa Nazarećanina, čovjeka kojega Bog pred vama potvrdi silnim djelima, čudesima i znamenjima koja, kao što znate, po njemu učini među vama - njega, predana po odlučenu naumu i promislu Božjem, po rukama bezakonika razapeste i pogubiste. Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime ovlada. David doista za nj kaže: 'Gospodin mi je svagda pred očima jer mi je zdesna da ne posrnem. Stog mi se raduje srce i kliče jezik, pa i tijelo mi spokojno počiva. Jer mi nećeš ostaviti dušu u Podzemlju ni dati da pravednik tvoj truleži ugleda. Pokazat ćeš mi stazu života, ispuniti me radošću lica svoga.' Braćo, dopustite da vam otvoreno kažem: praotac je David umro, pokopan je i eno mu među nama groba sve do današnjeg dana. Ali kako je bio prorok i znao da mu se zakletvom zakle Bog plod utrobe njegove posaditi na prijestolje njegovo, unaprijed je vidio i navijestio uskrsnuće Kristovo: 'Nije ostavljen u Podzemlju niti mu tijelo truleži ugleda.' Toga Isusa uskrisi Bog! Svi smo mi tomu svjedoci.


Psalam: 16 (15), 1-2a. 5. 7-8. 11

Ti si Gospodine, baština moja!

Čuvaj me, Bože, jer se tebi utječem.
Gospodinu rekoh: "Ti si moj gospodar!"
Gospodin mi je baština i čaša:
"Ti u ruci držiš moju sudbinu."

Ti si Gospodine, baština moja!

Blagoslivljam Gospodina koji me svjetuje,
te me i noću srce opominje.
Gospodin mi je svagda pred očima;
jer mi je zdesna, neću posrnuti.

Ti si Gospodine, baština moja!

Pokazat ćeš mi stazu u život,
puninu radosti pred licem svojim,
sebi zdesna blaženstvo vječno.

Ti si Gospodine, baština moja!


Evanđelje: Mt 28, 8-15

U ono vrijeme: Žene otiđoše žurno s groba te sa strahom i velikom radošću otrčaše javiti njegovim učenicima. Kad eto im Isusa u susret! Reče im: "Zdravo!" One polete k njemu, obujme mu noge i ničice mu se poklone. Tada im Isus reče: "Ne bojte se! Idite, javite mojoj braći da pođu u Galileju! Ondje će me vidjeti!" Dok su one odlazile, gle, neki od straže dođoše u grad i javiše glavarima svećeničkim sve što se dogodilo. Oni se sabraše sa starješinama na vijećanje, uzeše mnogo novaca i dadoše vojnicima govoreći: "Recite: 'Noću dok smo mi spavali, dođoše njegovi učenici i ukradoše ga.' Ako to dočuje upravitelj, mi ćemo ga uvjeriti i sve učiniti da vi budete bez brige." Oni uzeše novac i učiniše kako bijahu poučeni. I razglasilo se to među Židovima - sve do danas.



Gospodine, kao što vidimo kamen je odvaljen i ništa više ne zatvara mjesto gdje su položili Tvoje mrtvo, izmučeno tijelo. Uklonila ga je upravo snaga tvoje ljubavi, u kojoj stvaraš novo, daruješ nam neuništivu nadu i vječni život. Tvoje uskrsnuće je pobjeda ljubavi u kojoj pobjeđuješ smrt, mržnju i grijeh, pobjeđuješ samog kneza tame.
Ukazuješ se onima koji su željni tvoje ljubavi, koji prihavaćaju ponudu tvoje ljubavi svakom stvorenju. Isuse, želiš da svi shvate kako si uskrsnuo za sve ljude, želiš uskrsnuti u svima nama, da bismo se izdigli iz svega što nas je pritiskalo, iz naših grijeha, da u nama uskrsne iz groba naša nada, kako bi tako po nama mogao uskrsnuti u drugima.
Tvoja muka i smrt na križu, Tvoje uskrsnuće, je osmišljavanje naših životnih patnji, svojom ljubavlju nam jasno pokazuješ da bez križa nema ni uskrsnuća. Ima ih koji ni danas na prihvaćaju križ, odriču se znaka kojim su otkupljeni, i oni poput glavara svećeničkih nakon tvog uskrsnuća nisu htjeli i ne žele priznati da si uskrsnuo, ne žele shvatiti da svojom žrtvom daruješ ljubav i činiš novo, novog čovjeka koji je spreman pružiti ljubav. Onima koji su željni Tvoje ljubavi pokazuješ puninu radosti, jer Ti si Gospodine, baština moja!



Nema komentara: