Image and video hosting by TinyPic
NA OVOM BLOGU ŽELIM IZNOSITI NEKA SVOJA RAZMIŠLJANJA, I RAZMATRATI O NEKIM TEMAMA VEZANIM ZA KATOLIČKU DUHOVNOST.

31 kolovoza 2008

22. Nedjelja kroz godinu


1. čitanje: Jr 20, 7-9

Ti me zavede, o Gospodine, i dadoh se zavesti, nadjačao si me i svladao me. A sada sam svima na podsmijeh iz dana u dan, svatko me ismijava. Jer kad god progovorim, moram vikati, naviještati moram: "Nasilje! Propast!" Doista, riječ mi Gospodnja postade na ruglo i podsmijeh povazdan. I rekoh u sebi: neću više na nj misliti niti ću govoriti u njegovo ime.
Al' tad mi u srcu bi kao rasplamtjeli oganj, zapretan u kostima mojim: uzalud se trudih da izdržim, ne mogoh više.


Psalam: 63 (62), 2-6. 8-9

Tebe žeđa duša moja, Gospodine, Bože moj!

O Bože, ti si Bog moj:
gorljivo tebe tražim;
tebe žeđa duša moja, tebe želi tijelo moje,
kao zemlja suha, žedna, bezvodna.

Tebe žeđa duša moja, Gospodine, Bože moj!

U Svetištu sam tebe motrio
gledajuć' ti moć i slavu.
Ljubav je tvoja bolja od života,
moje će te usne slavit'.

Tebe žeđa duša moja, Gospodine, Bože moj!

Tako ću te slavit' za života,
u tvoje ću ime ruke dizati.
Duša će mi biti kao sala i mrsa sita,
hvalit ću te kliktavim ustima.

Tebe žeđa duša moja, Gospodine, Bože moj!

Ti postade meni pomoć,
kličem u sjeni krila tvojih.
Duša se moja k tebi privija,
desnica me tvoja drži.

Tebe žeđa duša moja, Gospodine, Bože moj!


2. čitanje: Rim 12, 1-2

Zaklinjem vas, braćo, milosrđem Božjim: prikažite svoja tijela za žrtvu živu, svetu, Bogu milu
- kao svoje duhovno bogoslužje. Ne suobličujte se ovomu svijetu, nego se preobrazujte obnavljanjem svoje pameti da mognete razabirati što je volja Božja, što li je dobro, Bogu milo, savršeno.



Evanđelje: Mt 16, 21-27

U ono vrijeme: Isus poče upućivati učenike kako treba da pođe u Jeruzalem, da mnogo pretrpi od starješina, glavara svećeničkih i pismoznanaca, da bude ubijen i treći dan da uskrsne. Petar ga uze na stranu i poče odvraćati: "Bože sačuvaj, Gospodine! Ne, to se tebi ne smije dogoditi!" Isus se okrene i reče Petru: "Nosi se od mene, sotono! Sablazan si mi jer ti nije na pameti što je Božje, nego što je ljudsko!"
Tada Isus reče svojim učenicima: "Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka uzme svoj križ i neka ide za mnom. Tko hoće život svoj spasiti, izgubit će ga, a tko izgubi život svoj poradi mena, naći će ga. Ta što će koristiti čovjeku ako sav svijet stekne, a životu svojemu naudi? Ili što će čovjek dati u zamjenu za život svoj? Doći će, doista, Sin Čovječji u slavi Oca svoga s anđelima svojim i tada će naplatiti svakomu po djelima njegovim."




Gospodine u današnjem evanđelju najavljuješ svoj put u Jeruzalem, upoznaješ nas sa svojom mukom i smrću koju si trebao podnijeti da nas spasiš, a Petar, kao što bismo i mi učinili po ljudskoj logici, zanemarujući Tvoje Božansko poslanje, počne te odvraćati govoreći: "Bože sačuvaj, Gospodine! Ne, to se tebi ne smije dogoditi!" U svojoj gorljivosti kojom Te priznaje za Mesiju, smatra da se takvo što ne može i ne smije dogoditi. Nazivaš ga u proročkom smislu Sotonom, iako znaš da Petar to govori iz ljubavi, i pozivaš nas da uzmemo svoj križ i idemo za Tobom. Gospodine, znamo Petra istinski poznaješ i ljubiš, Ti znaš da Petar mjeri ljudskim kriterijima. Još ne uviđa da Bog iz poraza može izvući pobjedu, ne shvaća još što je volja Božja i da treba prihvatiti križ, odricanje, žrtvu, a ne samo pohvale. Svaki od nas treba razmišljanjem i prosuđivanjem okolnosti u kojima živimo svaki dan razabirati što je volja Božja za nas osobno. Isuse, najavljuješ ljudima da neće naći životnu sreću ako je budu sebično tražili tako da zaborave Boga u svom životu, jer život je Božji dar, život po volji Božjoj, koji se ne može kupiti nikakvim novcem i bogatstvom, i koji jedino usrećuje. Zapitajmo se znamo li prihvaćati kritike, suprotstavljanja, iskrivljena tumačenja naših najplemenitijih pothvata i nakana? Biramo li samo ono što donosi uspjeh i pohvale ili smo spremni na žrtve i križeve?


Tebe žeđa duša moja, Gospodine, Bože moj!


Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Nema komentara: