Image and video hosting by TinyPic
NA OVOM BLOGU ŽELIM IZNOSITI NEKA SVOJA RAZMIŠLJANJA, I RAZMATRATI O NEKIM TEMAMA VEZANIM ZA KATOLIČKU DUHOVNOST.

28 prosinca 2007

Nevina dječica

1. čitanje:1 Iv 1,5-2,2

A ovo je navještaj koji smo čuli od njega i navješćujemo vama: Bog je svjetlost i tame u njemu nema nikakve! Reknemo li da imamo zajedništvo s njim, a u tami hodimo, lažemo i ne činimo istine. Ako u svjetlosti hodimo, kao što je on u svjetlosti, imamo zajedništvo jedni s drugima i krv Isusa, Sina njegova, čisti nas od svakoga grijeha. Reknemo li da grijeha nemamo, sami sebe varamo i istine nema u nama. Ako priznamo grijehe svoje, vjeran je on i pravedan: otpustit će nam grijehe i očistiti nas od svake nepravde. Reknemo li da nismo zgriješili, pravimo ga lašcem i riječi njegove nema u nama.
Dječice moja, ovo vam pišem da ne griješite. Ako tko i sagriješi, zagovornika imamo kod Oca - Isusa Krista, Pravednika. On je pomirnica za grijeha naše, i ne samo naše, nego i svega svijeta.


Ps 124,2-5.7-8

da nije Jahve za nas bio:
kad se ljudi digoše proti nama,
žive bi nas progutali.

Kad je uskipio bijes njihov na nas,
voda bi nas podavila; bujica bi nas odnijela,
vode pobješnjele sve nas potopile.

Duša je naša poput ptice umakla iz zamke lovaca:
raskinula se zamka, a mi umakosmo!
Pomoć je naša u imenu Jahve koji stvori nebo i zemlju.

Evanđelje: Mt 2,13-18

A pošto oni otiđoše, gle, anđeo se Gospodnji u snu javi Josipu: "Ustani, reče, uzmi dijete i majku njegovu te bježi u Egipat i ostani ondje dok ti ne reknem jer će Herod tražiti dijete da ga pogubi. On ustane, uzme noću dijete i majku njegovu te krene u Egipat. I osta ondje do Herodova skončanja - da se ispuni što Gospodin reče po proroku: Iz Egipta dozvah Sina svoga. Vidjevši da su ga mudraci izigrali, Herod se silno rasrdi i posla poubijati sve dječake u Betlehemu i po svoj okolici, od dvije godine naniže - prema vremenu što ga razazna od mudraca. Tada se ispuni što je rečeno po proroku Jeremiji: U Rami se glas čuje, kuknjava i plač gorak: Rahela oplakuje sinove svoje i neće da se utješi jer više ih nema.



Danas Crkva slavi spomen na Nevinu dječicu. Herod, vidjevši da su ga magi izigrali, veoma se rasrdio i naredio da se poubijaju u Betlehemu i njegovoj okolici sva muška djeca od dvije godine pa naniže, prema vremenu za koje se pomno raspitao u maga. Tada se ispuni što je rečeno po proroku Jeremiji: U Rami se glas čuje, kuknjava i plač gorak: Rahela oplakuje sinove svoje i neće da se utješi jer više ih nema. Zbog straha za svoju vlast i prijestolje i radi svojih sebičnih interesa, Herod je okrutno pogazio pravo na život malene dječice. Nažalost, i danas se ta krv prolijeva kada se vrše pobačaji začete, a još nerođene djece. Nažalost, postao je trend život bez obveze, i sve se više propagira slobodna ljubav. Brak je postao nešto što mnogi smatraju kao nešto sasvim zastarjelo. Često se puta može čuti, poznata fraza: "Nama i nije potreban papir, mi živimo skupa..." Međutim brak nije samo običan papir, to je daleko nešto dublje... Ovakvo shvaćanje braka samo po sebi omogućava "slobodu" pojedincu, on može sutra reći ne i ne osjeća nikakvu obvezu prema drugoj osobi. Po srijedi je čista sebičnost, jer oba partnera u takvoj "zajednici", ne daruju ljubav. Ako li se pod takvim okolnostima "slobodnog življenja" dogodi začeće djeteta, ono postaje smetnja. Jednostavno, ugrožava "slobodu" majke tog djeteta?! I ona ga se želi pod svaku cijenu riješiti. Takva majka, ne poštuje u prvom redu osobu s kojom živi, ne prihvaća obveze, i ne može shvatiti što znači bračni život. Ona nije sposobna pod svojim srcem othraniti i na svijet donijeti dijete, jer prvenstveno ne zna dati ljubav. Ona ima snagu ubiti to nemoćno dijete, jer ono joj ne može pružiti nikakav otpor. Tada se događa ono najgore, majka Herod ubija nerođeno nevino dijete. Kakva je u stvari takva osoba koja može ubiti svoje dijete, dijete koje nikome ne čini zlo, samo čezne da ga se voli, traži lijepu riječ, osmijeh i priču?! Dosta je onih koji su prestali željeti djecu, i kojima nije drago da se ona rađaju, koji umjesto kulture života propagiraju kulturu smrti. Ali, evo baš ovih dana Bog je došao među nas i kao dijete je među nama. Zar ćemo mu reći da je suvišan, pa ipak, malo dijete rođeno u Betlehemu dokaz je da sigurno Božja ruka neće nikada izmaknuti svoj dlan, da Božje srce vječito za nas kuca, da se Bog opredijelio totalno za čovjeka. Dopustimo djeci neka žive. Obradujmo danas neko dijete, pomilujmo ga, dajmo mu nade, recimo mu da želimo biti dobri, i da želimo da i ono, kad odraste, postane oslonac mnogoj djeci i mnogom čovjeku. Na internetskim stranicama udruge stop abortus, www.stopabortus.com/ , čije su stranice nažalost nedostupne, nalazio se kompletan CD s prekrasnom meditacijom u mp3 formatu, i pjesmama naših poznatih izvođača duhovne glazbe. Kako je stranica nedostupna (unavailable) donosim u pisanom obliku, meditaciju Razgovor s nerođenim, i pjesmu Nemoj me ubit, majko.

RAZGOVOR S NEROĐENIM

Dan prije dolaska na svijet nerođeno dijete upita Boga:

Bože, čujem da me sutra šalješ na zemlju.

Bog joj odgovori:

Da, šaljem te.

Dijete: A kako ću živjeti tamo kad sam mala i bespomoćna?

Bog: Ne brini šaljem između mnogo anđela jednog i za tebe on će te čekati i brinut će se za tebe.

Dijete: Ovdje na nebu ne radim baš ništa osim što Tebi pjevam, smijem se i radujem, to mi je dovoljno da budem sretna, SUPER MI JE S TOBOM.

Bog: Tvoj će ti anđeo pjevati i smijat će se s tobom svaki dan, osjetit ćeš njegovu ljubav, to će ti biti dovoljno da budeš sretna.

Bog joj uze ruku u svoju i ostadoše na trenutak u tišini, tada dijete opet upita:

Dijete: A što tebe, Bože, najviše iznenađuje kod ljudi?

Bog: Najviše me iznenađuje što misle s tjeskobom na budućnost i time zaboravljaju na sadašnjost. Tako ne žive ni u sadašnjosti ni u budućnosti.

Dijete: A kako ljudi žive?

Bog: Mnogi ljudi žive kao da nikada neće umrijeti a onda kad umru vrlo brzo ih zaborave svi, pa bude kao da nikad nisu ni živjeli. Ne samo da se ne sjećaju onog što su oni postigli u životu, nego se ni njih ne sjećaju, a plod njihovog znoja, rad njihovih ruku najviše uživaju drugi, a ne oni. A nitko se ne sjeća tko je to osigurao.

Dijete: A na što trebam paziti?

Bog: Pazi na to da ti djetinjstvo ne bude dosadno. Nemoj se žuriti brzo odrasti, jer mnogi ljudi žele odrasti, a onda kad odrastu čeznu za djetinjstvom i rado bi ponovno htjeli biti djeca.

Dijete: A, Bože, kako ću imati puuuuuuuuuno novaca?

Bog: Dijete moje budi pametna! Mnogi ljudi troše zdravlje da bi stekli puno novaca, a onda moraju trošiti novac da bi povratili zdravlje, no to nikad neće uspjeti. Radije ti budi zdravija i sretnija s manje novaca, nego nesretnija i bez mira u srcu s puno novaca. Nije bogat onaj koji puno ima, nego onaj koji manje treba.

Dijete: Čula sam da ima i one djece kaja se još ne rode, a već umru i opet dođu k tebi.

Bog: Sve ti čuješ. Da, istina je da u svijetu ima puno pobačaja, to je zato što mnogi ne vjeruju da ljudski život počinje začećem već misle da je to tek rođenjem. No, ipak im kad tad progovorim kroz savjest, dovedem ih na pravu istinu, žao mi je što čine loše.

Dijete: Brzo! Bože, moram krenuti, kaži mi kako se zove moj anđeo čuvar?

Bog: Nije važno.

Dijete: Kako ću zvati svog anđela?

Bog: Zovi ga jednostavno MAMA.



NEMOJ ME UBIT, MAJKO

 
      Nemoj me ubit, majko,
      pod srcem tvojim sam se skrila
      posteljica ugodna mi meka
      srce čujem kako kuca
      JA SAM ŽIVA!
       
      Nemoj me ubit, majko,
      sićušna sam da se branim
      nedužna sam, nisam kriva
      zašto život da mi kratiš
      kad si mi ga poklonila.
       
      Nemoj me ubit, majko,
      ja sam čovjek, dušu imam
      postat ti ćeš ubojica
      kriva za krv nedužnoga
      nikad nećeš imat mira.
       
      Nemoj me ubit, majko,
      zamisao svu odagnaj
      ljubav majčinsku probudi
      na divotni poziv majke
      počašćena, i ponosna budi.



Nemoj me ubit, majko,

nevino te čedo moli


pusti me da rastem


i rođenje da doživim


da te gledam i da ti se divim.
       

Poslušajte pjesmu: Nemoj me ubit, majko:
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Nema komentara: